wtorek, 2 sierpnia 2016

Ogród kości - Tess Gerritsen




Czasy współczesne. Julia Hamill dokonuje makabrycznego odkrycia na terenie nowo nabytej posiadłości w Massachusetts - wykopuje czaszkę kobiety noszącą nieomylne ślady popełnionej zbrodni. Odpowiedzi na pytanie, kim jest zamordowana, należy szukać w innej epoce.
Boston, rok 1830. Norris Marshall, ubogi student medycyny zarabiający na utrzymanie i czesne uczestnictwem w ponurym procederze handlu zwłokami, staje się głównym podejrzanym w sprawie serii mordów. Straszliwie okaleczone ciała dwóch pielęgniarek i lekarza zostają znalezione w pobliżu szpitala uniwersyteckiego. Aby dowieść swojej niewinności Norris musi odszukać jedynego świadka, który widział zabójcę - piękną szwaczkę z bostońskich slumsów przekonaną, że będzie następną ofiarą...

źródło opisu: http://www.wydawnictwoalbatros.com 

Sięgając po "Ogród kości" Tess Gerritsen spodziewałam się kolejnej części zmagań z mordercami i kryminalnymi zagadkami duetu Isles & Rizzoli. Nie skupiałam się na czytaniu opisu, co mnie na początku zmyliło. A co dostałam? Niesamowitą opowieść która pochłonęła mnie bez reszty.

Jestem zaskoczona tym jak świetnie autorka odnalazła się w pisaniu kryminału w którym cofa nas setki lat wstecz. Jak świetnie oddała klimat Bostonu roku 1830. Bardzo spodobało mi się to, że więcej uwagi poświeciła losom Rose i Norrisa niż czasom współczesnym. 


Nie mogę się do niczego przeczepić a wręcz przeciwnie, jestem pod wrażeniem. Czytając czułam się jakbym sama była uczestniczką wydarzeń, czułam smród slumsów, brzydziłam sie robali wypełzającym z siennika na którym spała Rose, wraz z Norrisem i jego kolegami krzywiłam się na skutek okropnego fetoru ulatniającego się z uszkodzonych wnętrzności podczas sekcji zwłok. Dużo by tu wymieniać. Chociaż czytanie momentami było wyzwaniem (nie jeść podczas czytania!) to bardzo wysoko oceniam tę pozycję która przekonała mnie ostatecznie do tego by dodać Tess Gerritsen do listy moich ulubionych autorów.

Moja ocena 7/10

2 komentarze:

  1. Znam styl pisania tej autorki i bardzo cenię sobie jej prozę. Z chęcią przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie ją polecam. Z pewnością się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń