poniedziałek, 23 marca 2015

DOM NA SKRAJU - Kasia Bulicz-Kasprzak

Moi Kochani!

Dzis powracam do Was z opinia o najnowszej ksiazce Pani Kasi, czyli 'Dom na skraju'.

Okładka książki Dom na skraju

Kategoria: Literatura polska
ISBN: 978-83-7961-177-5
Data wydania: 17.03.2015
Liczba stron: 416

Do jej przeczytania skusilo mnie to, ze jest to opowiesc o ludziach z Ulicy Rozanej, gdzie wszyscy wioda z pozoru spokojne zycie. Ogrody przy kazdej willi sa pieknie zadbane a co roku odbywa sie konkurs na ten najpiekniejszy ogrod. Bardzo lubie historie ktore tocza sie w malych miasteczkach, w zamknietej spolecznosci, gdzie nagle w pozory spokoju wkrada sie zlo i na jaw wychodzi wiele mrocznych sekretow. Tak sobie wyobrazalam ta ksiazke. Czy rzeczywiscie pokrylo sie to z tym co dostalam?

Otoz nie do konca. Powiesc toczy sie leniwie ku przodowi. Jest wiele postaci, ludzi ze soba powiazanych czy spokrewnionych i na poczatku troche trudno bylo mi sie polapac kto z kim i dlaczego. Dopiero z czasem bylam w stanie skojarzyc i dopasowac pokrewienstwa i zaleznosci.
Ksiazka nie wprawiala mnie w drzenie, nie spawiala ze nie moglam przestac o niej myslec i nie marzylam zeby natychmiast do niej wrocic kiedy tylko ja odlozylam. Czytalo mi sie jednak przyjemnie i mimo ze nie ma w niej zaskakujacych zwrotow akcji i jakichs naprawde mrocznych sekretow (no ale to nie kryminal wiec jestem w stanie sie z tym pogodzic), to ogolnie jestem zadowolona z lektury.

Minusem jest dla mnie zakonczenie, ktore skojarzylo mi sie z koncem odcinka z jakiegos serialu - czyli wtedy, kiedy dzieje sie najciekawsze, zostaje urwany. Jak dla mnie to nie jest dobre stosowac to w ksiazce. Nawet jesli jest to saga i bedzie dalsza czesc.

Oceniam na 6/10
Z ciekawoscia zamierzam siegnac po inne ksiazki autorki, ktore juz od dawna figuruja na liscie ksiazek do przeczytania :)

piątek, 20 marca 2015

Czas odkurzyc stare katy ;)

Kochani! Postanowilam wkoncu wkroczyc do mojego bloga, dawno przeze mnie nie odwiedzanego, by odkurzyc stare katy, zniszczyc powstale pajeczyny i przegonic pajaki! Czesc pracy juz za mna, calkowicie zmienilam wyglad bloga a nawet napisalam cos wiecej o sobie ;) Mam nadzieje ze nowy wyglad przypadnie Wam do gustu a i ja bede dzieki temu czesciej tu zagladac i zostawiac po sobie slad w postaci postow:)

Dzis -  przy nowym poczatku postanowilam nie siegac az tak daleko w przeszlosc (czyli uzupelniac wszystkie ksiazki przeczytane od momentu kiedy przestalam tu zagladac), tylko pochwalic sie tymi, ktore przeczytalam juz w obecnym 2015 roku a potem kontynuowac juz (mam nadzieje) systematycznie.

Ksiazki przeczytane 'Up-to-date' w 2015 roku - w kolejnosci chronologicznej:


  1. Kato-tata. Nie-pamiętnik
  2. Pracownia naprawiania życia
  3. W plątaninie uczuć
  4. Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu
  5. Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości
  6. Mokradełko
  7. Zastępcza żona
  8. Syndrom czerwonej hulajnogi
  9. Nie pozwól mi odejść
  10. Czarne dni małej Sally
  11. Nieme wołanie
  12. Gdy zakwitną poziomki
  13. Mikołajek
  14. Motyl
  15. Niebo bez ptaków
  16. Kochając syna
  17. Opowieść niewiernej
  18. Monidło. Życie po Kato-tacie
  19. Ostatni całus dla mamy
  20. Najbardziej lubił wtorki
  21. Milcząca siostra
  22. Mamusiu wróć
  23. Oni
  24. Dziwny przypadek psa nocną porą
  25. Wybacz mi, Leonardzie
  26. 15 dni bez głowy
  27. Sekretne życie CeeCee Wilkes
  28. Chemia śmierci
  29. Śnieżka musi umrzeć
  30. Przyjaciele po grób
  31. Twardziel
  32. Druga strona szczęścia
Wiekszosc z nich bardzo mi sie podobala. Wszystkie opinie mozna przeczytac na moim profilu na lubimyczytac.pl, na ktory serdecznie zapraszam:)

Ksiazki, ktore chcialabym wyroznic najbardziej i ktore dostarczyly mi niesamowitych wrazen i wywolaly we mnie wiele emocji to te ponizej:

Okładka książki Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiuOkładka książki Syndrom czerwonej hulajnogiOkładka książki Milcząca siostraOkładka książki Druga strona szczęściaOkładka książki Wybacz mi, LeonardzieOkładka książki Najbardziej lubił wtorkiOkładka książki Kato-tata. Nie-pamiętnikOkładka książki Niebo bez ptaków

Czuje sie bardzo szczesliwa ze tu wrocilam:) Przeciez ksiazki to moja pasja, cos co kocham najbardziej na swiecie i czemu poswiecam mnustwo czasu - a ciagle wydaje sie go byc za malo...;)

Teraz czytam ksiazke podarowana mi przez narzeczonego po choinke. Pieknie pachnie i jest tak wspaniala w dotyku... Recenzja pojawi sie, kiedy juz ja przeczytam :) 

Tyle na poczatek. Mam nadzieje ze w jakis sposob zachecilam Was do czytania i obserwowania mojego bloga!